dijous, 1 de desembre de 2016

POPS: estratègia per facilitar la consecució d'objectius

Un dels primers coneixements adquirits quan aprenem PNL és la verificació sensorial dels objectius.

És a dir, la certesa que ens arriba pels sentits que una cosa està passant perquè l'estem veient, escoltant, olorant, tocant, assaborint... Sabem el què passa al nostre voltant perquè els nostres sentits ens informen, esteu d'acord?

Quan verifiquem la consecució d'un objectiu de manera sensorial, estem impedint que la interpretació que la nostra ment pugui fer aquell dia, o el nostre estat emocional, ens duguin a una conclusió errònia: la ment, de vegades, menteix; i les emocions, de vegades, ens fan canviar la perspectiva i veure diferent el color d'una realitat d'un dia per un altre. Per això en PNL utilitzem les evidències sensorials.

Així doncs, un cop tenim definit el nostre objectiu (ED = Estat Desitjat), ens parem a observar com és el nostre Estat Actual. Aquestes dues operacions, les fem des de la verificació sensorial. Si no hi ha coincidència, és a dir, si el meu estat actual no és el que desitjo o, dit d'una altra manera, no he assolit encara el meu objectiu, opero amb diferents recursos o tècniques fins que l'equació s'iguali: fins a que el meu Estat Actual sigui també el meu Estat Desitjat.
P = PROVA (és el meu EA igual al meu ED? SI és que no, faig una operació)
O= OPERACIÓ (aplicació de tècnica, recurs, acció... per a aconseguir l'objectiu)
P= PROVA (és el meu EA igual al meu ED? Si és que NO, torno al pas anterior i opero de manera diferent; si és que SÍ, Surto, doncs ja he arribat allà on volia arribar)
S=SORTIDA (quan l'EA és igual a l'ED)
Com podeu endevinar, la clau està en tenir un bon número d'operacions disponibles, per poder provar de noves quan una no ha funcionat. Així que un altre dia parlarem de la flexibilitat.


I per acabar, recordar que
"experiència és allò que obtens quan no obtens allò que desitjaves".