divendres, 27 d’octubre de 2017

Dues referències que van de PAU: Documental TV3 i Contra de La Vanguardia

Jo crec que sí, crec que la Pau és un element diferenciador (potser l'element diferenciador) en la configuració de les nostres vides. I aquest post no té cap intenció de ser polític, sinó d'anar més enllà de la cojuntura actual i fer una proposta de canvi, que no és nova i sí potent.

Canvi individual, si te'l fas teu. Canvi col·lectiu, si l'anem fent extensiu.

Personalment m'agrada escoltar o llegir sobre persones amb les qui comparteixo aquest constructe: l'orientació a la PAU per millorar el benestar intern i extern. Em senta bé. 

Fa uns dies et recomenava la pel·lícula "Camina amb mi", vaig sortir del cinema íntimament recuperada. Ara et faig dos suggeriments més en la mateixa línia:
  • Latituds. La no-violència. Documental de l'any 2011. Com la No-Violència es desmarca de la por i l'agressivitat, i planteja un repte que, com diu el Paco Gascón (President de Edualter) és per valents.
  • La Contra. Un ciutadà en pau és un ciutadà pacificador. "Les societats estan preparades per la guerra, i no estan preparades per la pau", impactant afirmació!! Mindfulness al Parlament britànic, ensenyar a respirar, propostes per la programació televisiva... Moltes propostes en aquest article.
Tinc la gran sort i privilegi d'haver pogut fer tallers de Mindfulness a diferents organitzacions, públiques i privades. Sovint els participants són recelosos a aquestes tècniques, i encara  més sovint acaben agraïts i convençuts.

I seguim avançant.